Zóna pre zamestnancov
a študentov FMFI UK

Riadené žiacke skúmanie na vyučovaní fyziky podporované scaffoldingom (projekt KEGA)

Cieľom projektu je prispieť ku skvalitneniu fyzikálneho vzdelávania na stredných školách na Slovensku.


19. 04. 2016 13.47 hod.
Od: Peter Demkanin

Zodpovedný riešiteľ: doc. RNDr. Peter Demkanin, PhD.
Spoluriešitelia: pracovníci a doktorandi oddelenia didaktiky fyziky
Financovanie projektu: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR, KEGA 077UK-4/2015
Obdobie riešenia projektu: 2015-2017
Stránka projektu

Cieľom projektu je vytvoriť štruktúru (šablónu) vyučovacích sekvencií empirického poznávania z fyziky pre žiakov stredných škôl. Šablóna zabezpečí prehľadnosť jednotlivých vyučovacích sekvencií, smerovanie žiaka k učeniu sa a smerovanie učiteľa k vyváženému plneniu cieľov vzdelávania. Súčasťou sekvencie je inštruktážny list pre žiaka, inštruktážny list pre učiteľa a metodický list obsahujúci zdôvodnenie zaradenia aktivity a zdôvodnenie jednotlivých krokov aktivity. List pre žiaka číta žiak pred alebo počas aktivity; list pre učiteľa používa učiteľ vždy pred a počas realizácie aktivity, metodický list číta učiteľ alebo vedúci predmetovej komisie, či tvorca školského vzdelávacieho programu pri výbere aktivít.

Prevažná väčšina z aktivít bude využívať moderné digitálne technológie, ako napr. zariadenia počítačom podporovaného prírodovedného laboratória, interaktívne animácie, virtuálno-reálne modely a podobne.