Súťaže v programovaní
Oddelenie didaktiky informatiky KDMFI 9. apríla 2025 úspešne zorganizovalo súťaže Scratch Cup, Python Cup a JavaScript Cup určené žiakom základných a stredných škôl.
Dňa 9. apríla 2025 sa konali programátorské súťaže Scratch Cup, Python Cup a JavaScript Cup. V každej z nich majú žiaci počas 90 minút naprogramovať tri úlohy, ktoré preveria ich programátorské schopnosti žiakov.
Prvá úloha je venovaná navrhovaniu a vytváraniu podprogramov na kreslenie obrázkov pomocou korytnačej grafiky. V druhej úlohe je potrebné naprogramovať udalosť spojenú s kliknutím myši a následne pripraviť animáciu. Tento rok sa klikalo na farbu, podľa ktorej sa menila farba šálok. Tretie zadanie je komplexný program, ktoré bolo tento rok, okrem iného, zamerané aj na zistenie toho, ktorý typ obrázkov sa vyskytol pri generovaní najčastejšie.
Školského kola súťaže Scratch Cup sa zúčastnilo 626 žiakov, v Python Cup súťažilo 610 žiakov. Keďže programovací jazyk JavaScript sa používa pomerne málo, do súťaže JavaScript Cup sa zapojilo iba 7 žiakov. Učitelia vyberú najlepších žiakov zo svojej školy. Týmto žiakom ohodnotí ich riešenia odborná porota zložená z pracovníkov Oddelenia didaktiky informatiky Katedry didaktiky MFI. Všetky tri súťaže technicky zabezpečuje firma aSc Applied Software Consultants, s.r.o. v ich systéme EduPage, ktorý používajú takmer všetky slovenské školy.